Posted in Golf og utstyr

Køller

Køller Posted on 26th februar 2019

Hele poenget med golf er å slå en ball veldig langt eller til et spesifikt punkt med en kølle. Det høres jo ganske enkelt ut, men sant skal sies at det er nødvendigvis ikke like lett som det kanskje kan virke. Å slå en ball med en kølle er jo ikke så vanskelig i seg selv, men å passe på at ballen kommer dit den skal er mye verre. Det finnes mange som drømmer om å bli profesjonell golfspiller og så finnes det mange som gjerne skulle vært litt bedre på hjemmebane.

Det er derfor viktig at man får god teknikk i starten ved at man spiller sammen med noen som er flinke eller at man leier en trener. Sånn sett så kan man godt sammenligne sporten med fotball. Det er veldig få som spiller fotball på løkka for deretter å bli profesjonell. Man må begynne et sted og de aller fleste begynner med fotball når de er små. Sånn sett er det samme for golf. Du må begynne med en trener og få en godt teknikk.

Når du spiller golf er som sagt køllene du bruker ganske viktige. Det er spesielt to aspekter av køllene som er viktig. Første aspektet er hva slags type kølle du bruker og det andre er hvordan størrelse denne køllen har. Når det er sagt så finnes det mye informasjon om akkurat dette. Skal du finne en kølle som passer deg er det viktig at du har en som er lang elle kort nok og at den er formet på en slik måte at du kan slå med den som høyrebruker eller som venstrebruker. Du ser her at det er et stort sprik i markedet og at det er mange som vil

lage køller som passer best for deg. Du kan derfor få spesiallaget køller etter det behovet du har.

Når du velger den en kølle må du derfor passe på at køllen er laget for deg som bruker. Er du høy trenger du en lengre kølle. Når du har rett arm så må køllen tilpasses denne armen. Det er også mange regler som styrer hvordan køllene kan lages slik at det ikke blir ujevn konkurranse. Er du en ivrig golfer har du sikkert flere ganske sett på hva som kan gjøres for at ditt spill kan bli litt bedre. Kanskje en ny kølle kunne gjort susen eller noen andre klær som frigir litt av svingen din.

magnetism